Saltar al contingut

Saltar a la navegació

ZEISS SmartLife

ZEISS SmartLife és una nova gamma de lents premium per a totes les edats i que té en compte els nous reptes visuals en el seu disseny. Combinant l’edat de l’usuari, les seves necessitats visuals i les últimes tecnologies òptiques, les lents ZEISS SmartLife aporten l’equilibri necessari per oferir-te una comoditat visual excepcional al nostre món dinàmic i connectat, cada dia i per a tots els grups d’edat.

A més d’oferir una solució visual individualitzada, les lents estan dissenyades per a persones amb un estil de vida actiu, modern, connectat i dinàmic, associat al comportament visual.

Sempre en moviment, sempre amb elles

Consultem el nostre smartphone mentre escoltem un podcast, enviem un missatge a la nostra família, encenem la calefacció de casa amb el nostre telèfon i, mentrestant, no perdem de vista el carrer, ens fixem en un aparador o en la persona amb qui estem parlant. Tot això ja no és ocasional. Ben al contrari, és habitual. L’estil de vida actual impulsa persones de qualsevol edat a portar un ritme dinàmic ia estar sempre connectats:

  • Les persones més grans de 55 anys són el grup d’usuaris de telèfons intel·ligents amb més creixement.1 Actualment, el 70 % de les persones utilitza diversos dispositius.2
  • L’Internet de les coses (IoT) guanya terreny: independentment d’on es trobi l’usuari, es pot connectar amb la seva cafetera, màquina curta-gespa, amb les càmeres de vigilància de les mascotes o amb qualsevol altre electrodomèstic.
  • Alhora, el nostre vincle amb el món físic i el nostre entorn natural roman intacte.

Per aquest motiu, les lents de les ulleres avui han de ser compatibles amb el nostre estil de vida actiu que alterna constantment la visió del món virtual i el món real. ZEISS SmartLife és la resposta perfecta.

Redefinició de la conducta visual

Canviem constantment l’atenció entre els estímuls digitals i els analògics. El nostre estil de vida multitasca exigeix una simultaneïtat en les accions que ens porta a estar gairebé sempre en moviment. Quants de nosaltres hem creuat el carrer llegint el mòbil? Fins i tot quan estem immersos en una conversa, ens agrada estar atents al que al nostre smartphone. Per tant, els nostres ulls no només alternen entre aquests dos mons, sinó que també salten constantment entre diferents distàncies i adreces. Això, a més d’exigir una demanda cognitiva més gran, implica un esforç ocular més gran. És important per als usuaris comptar amb unes lents adequades que els ajudin en aquesta tasca visual.

Un estudi de ZEISS Vision Science Lab a Tubingen4, Alemanya, ha demostrat que l’ús del telèfon intel·ligent ens obliga a mirar cap avall molt més que abans, i sense inclinar el cap. Això vol dir que actualment utilitzem la part inferior de les lents en major mesura (en comparació amb la realitat anterior als smartphones). Consegüentment, avui dia utilitzem una zona més àmplia de la lent. Aquesta nova tendència visual més dinàmica juntament amb aquest canvi constant de distàncies al que sotmetem als ulls són a la base del disseny de les noves lents ZEISS SmartLife. ZEISS SmartLife garanteix la comoditat visual durant tot el dia. I no només això. Un estudi extern sobre hàbits de consum demostra que els usuaris es poden adaptar ràpidament i fàcil al nou disseny de les lents ZEISS SmartLife.5

L’edat és fonamental per a les lents personalitzades

Encara que hi ha certes similituds entre l’estil de vida i el comportament visual de persones de diferent edat, sabem que alguns paràmetres fonamentals canvien en el transcurs de les nostres vides. Per exemple, les nostres pupil·les cada cop són més petites amb el pas dels anys i, per tant, la quantitat de llum que arriba a la retina és menor. El cristal·lí també comença a perdre la seva elasticitat. Ens resulta més difícil enfocar objectes propers (acomodació). Els reptes a què s’enfronta el nostre sistema visual cada dia canvien amb els anys6, i les necessitats passen de ser bàsiques, com tenir una visió nítida o ajudar-nos a veure objectes de prop, a corregir la presbícia. En aquest esforç per oferir una visió de qualitat per a tots, ZEISS s’ha assegurat de tenir en compte aquests aspectes a cada parell de lents ZEISS SmartLife.

Un producte per a tota la vida

Juntament amb la correcció individual, els altres tres factors que més influeixen en la creació de lents personalitzades són: l’edat de l’usuari, el seu estil de vida i la seva conducta visual. Als usuaris no els preocupa tant que les seves lents corregeixin la miopia, la hipermetropia, la presbícia o els reptes visuals propis de la mitjana edat, com que les seves lents s’adaptin a la seva forma de vida, al grup d’edat a què pertanyen, les exigències de la vida moderna i les seves necessitats personals: aquí és on ZEISS SmartLife entra en acció.

Les lents personalitzades ZEISS SmartLife es poden ajustar a les necessitats de lusuari fins i tot quan aquestes canvien. Com que els usuaris solen mantenir el mateix disseny de les seves lents durant molts anys, cal adaptar-lo al ritme de les necessitats canviants i de les alteracions fisiològiques oculars. Això fa que canviar les lents monofocals per lents digitals sigui fàcil, a més de còmode. Amb ZEISS SmartLife, és possible fins i tot la transició a unes lents que corregeixin la presbícia sense un període d’adaptació perllongat; fet que també es desprèn daquest estudi de mercat de ZEISS. Vuit de cada deu usuaris amb presbícia es van adaptar en només un dia a les noves lents ZEISS SmartLife. Així mateix, també afirmen que la transició entre les diferents àrees de visió és suau.7

A Federòptics Lukus ja estan disponibles les noves lents ZEISS SmartLife. Pregunta’ns qualsevol per elles i t’explicarem els avantatges per corregir els teus problemes visuals de manera totalment personalitzada i adaptada.

 

1 Deloitte LLP. (2017) State of the smart – consumer and business usage patterns. Global Mobile Consumer Survey 2017: UK Cut.

2 The Vision Council. (2016). Eyes overexposed: The digital device dilemma. 2016 Digital eye strain report: https://visionimpactinstitute.org/wp-content/uploads/2016/03/2016EyeStrain_Report_WEB.pdf (enquesta nord-americana)

3 Per posar un exemple, només Bosch el 2018 va vendre més de 50 milions de sistemes amb capacitat de connexió a Internet: https://www.bosch-presse.de/pressportal/de/de/bosch-bringt-das-internet- der-dinge-iot-voran-182336.html

4 Estudi sobre la mirada dinàmica: canvis en la manera de mirar pels dispositius digitals. Vision Science Lab de ZEISS, Institut de Recerca Oftàlmica, Universitat de Tubinga, 2019. Dades en arxiu.

5 Estudi extern d’acceptació dels consumidors del catàleg de lents SmartLife de ZEISS amb 182 participants. Aston Optometry School, Universitat d’Aston, RU, 2019.

6 La capacitat de dilatació de les pupil·les disminueix amb el temps.

7 Estudi extern d’acceptació dels consumidors del catàleg de lents ZEISS SmartLife amb 82 participants. Aston Optometry School, Universitat d’Aston, RU, 2019.
Col·legi Oficial d'Òptics Optometristes de Catalunya instituto feperópticos Varilux especialista Feder Club European Academy of Orthokeratology opt retina opt retina